Дослідження EPIC — найбільше проспективне когортне дослідження звʼязку між харчуванням та раком в Європі — не відкриває Америку, але додає ще один великий камінь у стіну доказів, яка будується з 2000-х.
Для ясності: перероблене мʼясо — це будь-яке мʼясо, яке пройшло процес засолювання, копчення, ферментацію, вʼялення або іншу обробку для покращення смаку чи збільшення терміну зберігання. Ковбаса, сосиски, шинка, бекон, салямі, пастрамі, хот-доги, вʼялене мʼясо — все це переробне мʼясо. Звичайний стейк, відварена курка чи запечена риба — ні.
Нове дослідження, яке провели фахівці Каталонського інституту онкології (ICO, Іспанія), проаналізувало звʼязок між споживанням різних видів мʼяса та ризиком аденокарциноми шлунка та стравоходу.
EPIC (European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition) враховує дані когорти з понад 520 000 учасників із 10 європейських країн, яких спостерігали протягом десятиліть. Учасники заповнювали детальні опитувальники щодо харчування на початку дослідження, після чого дослідники відстежували, хто з них захворів на рак.
Збільшення споживання переробного мʼяса на 30 г на день (це приблизно дві скибочки шинки або один хот-дог) асоціюється з підвищенням ризику раку шлунка на 9% та ризику аденокарциноми стравоходу на 13%. Серед чоловіків звʼязок був сильнішим: збільшення споживання переробного мʼяса на 30 г/день підвищувало ризик раку шлунка на 10%.
Серед жінок збільшення споживання білого мʼяса (курятина, індичка) на 20 г/день асоціювалося з підвищенням ризику розвитку раку некардіального відділу шлунка на 20%. Автори зазначають, що цей результат потребує підтвердження в інших дослідженнях.